Vertraging vliegtuig en rivierovertocht in donker - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Christiaan Ebbens - WaarBenJij.nu Vertraging vliegtuig en rivierovertocht in donker - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Christiaan Ebbens - WaarBenJij.nu

Vertraging vliegtuig en rivierovertocht in donker

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

21 Juli 2014 | Colombia, Santa Marta

Vanochtend om iets over zessen stond de hoteleigenaar al voor de deur omdat we opgehaald werden om onze vlucht van 8 uur te halen. Dit bleek gelukkig een misverstand want wij waren nog helemaal niet klaar en moesten om 8 uur opgehaald worden. Nu waren we wel lekker vroeg wakker zoals wel vaker deze vakantie. Een andere chauffeur heeft ons uiteindelijk om 8 uur opgepikt.Op het vliegveld van Armenia wachhte ons een niet zo prettige verrassing want onze vlucht was komen te vervallen en omdat ze geen contactgegevens van ons hadden hebben ze niet kunnen inlichten. In eerste instantie begreep ik dat de volgende vlucht pas morgen zou vertrekken, maar na wat uitzoekwerk werd ons een voorstel gedaan om een vlucht van 15 uur naar Bogota te nemen en vervolgens vanuit Bogota om 18 uur naar Santa Marta ons volgende reisdoel. We waren al om 9 uur op het vliegveld wat net als dat in Manizales niet erg groot was dus een leuke uitdaging om dat je dag door te brengen. Uiteindelijk hebben we wat gelezen, spelletjes gedaan en met een geleende bal gevoetbald op een veldje vlakbij het vliegveld. De vlucht ging redelijk rustig al hadden we nu ook wel weer wat turbulentie. In Bogota ook weer wat tijd doorgebracht om te wachten op onze aansluiting en vervolgens waren we rond half acht in Santa Marta, daar moesten we nog 10 minuten op onze chauffeur wachten. Een chauffeur die zeker uit een racefamilie komt (Juan Pablo Montoya?), hij reed 100 waart je 30 mocht en gebruikte constant zijn groot licht, hoe dan ook we waren als een speer (iets meer dan een uur in de auto) bij een klein dorpje waar we uit de auto werden gezet, het was inmiddels donker natuurlijk. Twee mannen pakten onze koffers op liepen het bos in, Juan kreeg nog wel een zaklamp in zijn handen geduwd en wij moesten volgen. Na ongeveer 10 minuten door het bos kwamen we bij een rivier waar onze koffers in een bootje werden gezet wij moesten nog 50 meter verder lopen waar wij in het bootje konden stappen. We moesten wel een reddingsvest aan en in het donker hadden we niet echt een idee hoe het er allemaal uit zag uiteraard. Na ongeveer een kwartier in het bootje kwamen aan op een strandje aan de rivier waar de schipper ons aan land zette en 2 koffers meenam en voor ons uit liep omhoog naar een lichtje in de verte. Bij het lichtje aangekomen, bleek dit een soort en met bungalow te zijn met een groot terras, en 2 aparte kamers, voordat hij de deurer open deed scheen hij nog met een zaklamp op de daken omdat er wel eens apen op konden zitten. Het inmiddels al lang bedtijd en toen de schipper vertrok zijn we maar snel gaan slapen, morgen maar kijken hoe het hier eruit ziet.

• 30 Juli 2014 - 20:54

Joke:

Wat vreselijk spannend, zeg!