familie Ebbens in het wild - Reisverslag uit San Gil, Colombia van Christiaan Ebbens - WaarBenJij.nu familie Ebbens in het wild - Reisverslag uit San Gil, Colombia van Christiaan Ebbens - WaarBenJij.nu

familie Ebbens in het wild

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

14 Juli 2014 | Colombia, San Gil

Vandaag zijn we gaan raften, net als eerder het paardrijden voor ons de eerste keer.We werden bij ons hotel opgehaald door gids Carlos en een niet bij name genoemde chauffeur in een Duits voetbalshirt en een busje. Hij bracht ons zonder kilometerteller en al te best werkende versnellingsbak naar de plaats waar wij ons konden omkleden en we de boot gingen ophalen die op een kar achter de bus meegenomen moest worden. Omdat we gewaarschuwd waren dat we helemaal nat konden worden hebben we ook de camera maar hier achtergelaten. Na ongeveer een half uurtje rijden kwamen we bij het startpunt van het raften, aan de oever van de Rio Fonce. Hier kregen we een zwemvest aan, een helm op en een peddel. Vervolgens gaf Carlos ons instructies met bepaalde commando's en nog het allerbelangrijkste wat je moet doen wanneer je overboord slaat. Nu werd met name Juan wel wat bleek om de neus, nadat we de boot in het water hadden gelegd gingen we onder de bezielende leiding van Carlos gelijk een flinke waterversnelling in. Juan zat helemaal voorin werd daarom gelijk ook helemaal nat maar we vonden het allemaal fantastisch. Juan had als taak om op de plekken waar de rivier wat rustiger was om de oever af te speuren naar leguanen die hier zo begrepen we van Carlos wel 7 meter lang kunnen worden, nu voelden we ons net Freek in het wild! We zijn ongeveer 2 uur aan het raften geweest het was een geweldige belevenis, een vet leuke ervaring volgens de kinderen. Nadat we ons omgekleed hadden gingen we met het busje op pad om de watervallen van Juan Curi te bezoeken. Na een 3 kwartier rijden parkeerden we onze bus op een parkeerterrein waar vandaan we ongeveer een half uur moesten lopen naar de waterval. Op weg hier naar toe hadden we weer een Freek in het wild moment toen Carlos zei dat we goed moesten opletten waar we onze handen neerlegden ivm spinnen en schorpioenen. De tocht naar de waterval was mooi en ook de waterval zelf was prachtig. We hebben er zelfs, hoewel koud, nog gezwommen. Nadat we terug waren bij de bus zijn we terug gereden naar San Gil, waar we ons in het centrum hebben laten droppen om het dorp te verkennen en wat te shoppen. Nadat we ook nog heerlijk hadden gegeten hebben we een taxi genomen naar ons hotel en paar km buiten het dorp.

• 18 Juli 2014 - 21:32

Jeannette Oosterom:

Tjonge, wat een belevenissen! Leuk om het allemaal een beetje te mogen meemaken!

• 23 Juli 2014 - 10:49

Joke Timmers:

Hoi allemaal, ik zit enorm te genieten van jullie verslagen. En wat is dit een onvergetelijke ervaring voor Juan en Juliana! Groetjes van Joke