Juan op het paard van Sinterklaas - Reisverslag uit Villa de Leiva, Colombia van Christiaan Ebbens - WaarBenJij.nu Juan op het paard van Sinterklaas - Reisverslag uit Villa de Leiva, Colombia van Christiaan Ebbens - WaarBenJij.nu

Juan op het paard van Sinterklaas

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

12 Juli 2014 | Colombia, Villa de Leiva

Vandaag zijn we na het ontbijt het dorp ingegaan om de lokale markt te bezoeken deze was nog in opbouw omdat nadat we later hoorden er een feestweekend is in Vila de Leyva. Nu weten we ook waarom er gister en ook gedurende de nacht vuurwerk werd afgestoken. We hebben lekker door het dorpje geslenterd en veel winkeltjes bezocht. Na nog even gezwommen te hebben werden we opgehaald door een gids die ons ging vergezellen op onze paardrijtocht. Omdat geen van ons iets heeft met paarden en dus ook geen ervaring met paarden heeft vonden we dit toch wel spannend. We moesten vanaf het hotel een klein stukje lopen omdat de paarden niet voor het hotel mogen staan. In een zijstraatje op een veldje stonden ze al klaar, 1 paard was wel beetje loco (gek) volgens de paardenmeneer die ons later op de brommer samen met 2 jongetjes,iets ouder dan Juan, ging vergezellen. Gelukkig was het loco paard voor de meest zelfverzekerde ruiter van allemaal en die mocht Christiaan dus hebben..... Juan kreeg een schimmel, het paard van Sinterklaas, Juliana een paard genaamd zwartje (dat past best goed bij haar vond ze zelf, prima team die 2 zwartjes) en Anouck had haantje de voorste want die wilde steeds voorop lopen. We zijn eerste naar een blauw meertje (Pozo Azul) gelopen, eerst rustig maar uiteindelijk ook in draf en galop of hoe het ook maar heet, in ieder geval best hard. Daarna naar een museum El Fossil met fossielen, hier hadden ze het voetbal aanstaan en zijn we eerst maar even in het restaurantje naar binnen gegaan en toen ik vroeg naar de stand en vertelde dat we Hollanders zijn werden er 4 stoelen voor de tv gezet waarop we moesten gaan zitten. Ook hier waren de Colombianen voor Nederland en ze waren net als ons zeer tevreden met de 2-0 ruststand. Omdat we verder moesten met de tour zijn we het museum maar binnengegaan, hier lagen hele bijzondere opgravingen. Het museum is gebouwd om een dinosaurus van 120 miljoen jaar oud. Daarna zijn we terug gegaan naar ons hotel uiteraard te paard. Nadat we onze paarden die zich prima hadden gedragen weer hadden achtergelaten ben ik snel een kroegje ingedoken om te vragen hoe Nederland was afgelopen ze waren met ons erg blij. Terug in het hotel hebben we nog lekker gezwommen en 's avonds zijn we heerlijk gaan eten in dit prachtige dorpje.

• 14 Juli 2014 - 08:55

Chris Jebbink:

Weet je zeker dat het geen muilezels waren? Geniet maar lekker!

• 14 Juli 2014 - 11:46

Miranda:

Halo allemaal, ik moet zo lachen bij elk stukje wat geschreven is!! Wat een mooi avontuur met zijn viertjes. Geniet ervan en leuke foto's! Groet fam. de Groot xx

• 14 Juli 2014 - 21:22

Ingrid Jebbink:

Dat was dus een prima paard voor Anouck,: mag ik eerst wel even?" Wat leuk om jullie belevenissen te lezen!Goede reis verder!