23 juli Van Medellin naar Jardin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Christiaan Ebbens - WaarBenJij.nu 23 juli Van Medellin naar Jardin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Christiaan Ebbens - WaarBenJij.nu

23 juli Van Medellin naar Jardin

Door: Christiaan

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

24 Juli 2019 | Colombia, Medellín

Vandaag zijn we met de bus naar Jardin gegaan, we zouden om 9 uur opgehaald worden dus dachten rustig aan te kunnen doen. Onze gids stond om 5 over 8 en het was de bedoeling dat we uiterlijk 20 over moesten vertrekken anders zouden we onze bus missen. Het meeste van onze bagage laten we in Medellin achter omdat we hier toch terug komen. We moesten nog wel onze koffers verder inpakken en ze neemt ons mee naar een busstation waar vandaan heel veel bestemmingen aan de zuid/oost kant van Medellin vertrekken. We zijn gelukkig toch nog ruim op tijd voor onze bus en voor de zekerheid had Diana ook nog gebeld om te zeggen dat we eraan zouden komen. De bus was een luxe touringcar eigenlijk veel luxer dan we verwacht hadden. De rit over 132 km duurde ongeveer 3 en een half uur. Onderweg hebben we wel in een dorpje een plaspauze gehad van 5 minuten. De weg was op sommige plekken erg slecht, soms onverhard en bochtig. Van Diana begrepen we dat de hoofdweg naar Jardin afgesloten was in verband met werkzaamheden en dat we daarom een andere route moesten nemen. De bus waar ongeveer 30 mensen in kunnen is half vol. Onderweg stappen regelmatig mensen in die wat willen verkopen snoep oid en die stappen dan een paar kilometer verder weer uit. De omgeving waar we door rijden is prachtig. In Jardin moeten we een klein stukje lopen naar ons prachtige hotel vlak bij het centrale plein in het dorpje, te dicht bij de grote kerk op dat plein blijkt later want wanneer de klokken luiden heb je de indruk dat dit vlak naast je oor gebeurt. Hierna zijn we met een TukTuk naar een Forelkwekerij gereden om daar onze eigen lunch te gaan vangen, het was heerlijk. Omdat het regende hebben we de TukTuk terug naar het dorp gepakt en daar nog een wandeling gemaakt en een tuin van een bioloog bezocht met de prachtigste bloemen en bijzondere vogels. We hebben de dag afgesloten in een gezellig restaurant waar we heerlijk hebben gegeten.