17 juli volgende stop Macarena - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Christiaan Ebbens - WaarBenJij.nu 17 juli volgende stop Macarena - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Christiaan Ebbens - WaarBenJij.nu

17 juli volgende stop Macarena

Door: Juan & Christiaan

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

18 Juli 2019 | Colombia, Bogota

Vanmorgen werden we al om 6:45 opgehaald uit ons hotel, de chauffeur was dezelfde chauffeur als die ons ook naar het hotel heeft gebracht. Onze vlucht naar Macarena was om 9:40 en we waren ruim op tijd op het vliegveld. Er stonden misschien 5 mensen voor ons in de rij dus het inchecken ging ook erg snel, alleen de rugzak van Chris hoefde niet ingecheckt te worden en toen we later de grootte van het vliegtuig zagen begrepen we ook waarom.
We hebben eerst ontbeten om daarna door de security te gaan. We hadden ongeveer een half uur vertraging.
Vlak nadat we waren geland moesten we een filmpje kijken hoe we moesten omgaan met het natuurgebied Cano Cristales. Vervolgens moesten we al onze gegevens opschrijven en daarna mochten we naar het hotel. Ik denk dat we daar zeker wel 30-45 minuten hebben staan wachten, omdat er een hele familie voor ons in de rij stond. Daarna moesten we opschieten omdat onze gids Pedro met ons nog naar Cano Cristalito wilde gaan. We zijn gelopen naar een haventje om met een bootje over de rivier naar onze eerste halte te gaan. Onderweg hebben we schildpadden, krokodillen, een kaaiman, een leguaan en Juliana een aap gezien. Bij onze eerste halte hebben we onze, door Pedro meegenomen, lunch gegeten. Dit was in bananenblad verpakte rijst met kip, banaan en aardappel, heerlijk!Hierna zijn we 700 meter naar boven gaan wandelen voor spectaculair uitzicht op de omgeving. Ongeveer 2 km verder waren we bij Cano Cristalito, de kleine variant van Cano Cristales ons doel van morgen. Het is werkelijk prachtig, door een rode waterplant krijgt het water een hele mooie kleur. 17:40 Waren we terug in het hotel waar we allemaal hebben genoten van een koude douche. Chris heeft in militaire dienst gezeten en de rest van de familie zijn van nature bkkels! Om 19:00 uur kwam Pedro ons weer ophalen omdat er voor de toeristen een feest was georganiseerd in het dorp. We kregen een typisch Colombiaanse schotel met vlees, banaan, aardappel en saus gelukkig daar is het al koriander. Daarna een optreden van een traditioneel bandje dat zo gruwelijk hard stond afgesteld dat praten onmogelijk was. Er was ook nog een optreden van diverse dansparen en toen daarna het publiek ook de dansvloer opgetrokken werd was het tijd om terug te gaan naar het hotel, overigens was Pedro de hele tijd in de buurt en hij heeft ons ook weer teruggebracht naar het hotel.