fundacion pequena trabajador - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Christiaan Ebbens - WaarBenJij.nu fundacion pequena trabajador - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Christiaan Ebbens - WaarBenJij.nu

fundacion pequena trabajador

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

10 Juli 2014 | Colombia, Bogota

Vanmorgen hebben we een project wat gesteund wordt door Kerk in Actie bezocht. We hebben op onze weg naar het Zuid Westen van de stad onze contactpersoon, Estella opgepikt. Gisteren had ik per telefoon al van haar begrepen dat er ivm vakantie geen kinderen zouden zijn. Bogota heeft meer dan 8 miljoen inwoners en vanochtend hebben we bij Patricia die gesteund wordt door Pequena Trabajador (de kleine arbeider) een kijkje in huis mogen nemen. Een indrukwekkende ervaring voor ons alle vier maar ook voor onze chauffeur en gids. Patricia woont in een "huis" met 3 zussen, hun moeder, hun kinderen en een aantal anderen, totaal 15 personen. Zowel Patricia als haar zus was 15 toen ze voor de eerste keer moeder werd. Om in hun levensonderhoud te voldoen gaan ze 's avonds langs het afval om bijvoorbeeld papier of plastic te verzamelen. Dit levert 5 ct. voor een kilo papier op en 30 ct. Voor een kilo schoon plastic. Ze moeten veel werken en ondertussen ook nog voor de kinderen zorgen, ondanks dit alles zijn ze erg gastvrij en ogen gelukkig. Na het huisbezoek hebben we het pand van de fundacion bezocht en daar hebben we een rondleiding gekregen van 3 andere jongeren zoals Patricia die verschillende activiteiten lieten zien. Naast educatie en huiswerkbegeleiding worden er dingen geproduceerd zoals kaarten,t-shirts bedrukt en papier gerecycled. Allemaal om ook meer zelfvoorzienend te zijn. Een heel bijzonder en indrukwekkend project wat jonge mensen zelfvertrouwen en gevoel van eigenwaarde geeft. Mooi om deelgenoot van te zijn.

• 11 Juli 2014 - 11:52

Anneke Jebbink:

Hier wordt je stil van je kunt je niet voorstellen dat je zo woont . Fijn dat jullie deze kant van Colombia kunnen zien . Goede reis vandaag liefs van ons

• 12 Juli 2014 - 10:14

Sandra Jebbink:

Lieve familie,
    Prachtig om jullie ervaringen op afstand mee te mogen beleven. Wat vinden Juul en Juan van alle indrukken? Dit blijft ze hun leven lang bij. Super dat jullie deze reis maken en dat jullie met eigen ogen zien hoe de tehuizen er nu bij staan.
    We kijken uit naar het volgende verslag van de dag...
    Liefs van ons alle 4.

• 13 Juli 2014 - 21:56

Ben Braakman:

Hoi Christiaan en Anouck,
    Goed dat jullie een mooi verslag zo bijhouden, interessant om te lezen.
    Goeie reis verder en veilige thuiskomst!

Hartelijke groeten, Ben & Diny