un dia muy especial - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Christiaan Ebbens - WaarBenJij.nu un dia muy especial - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Christiaan Ebbens - WaarBenJij.nu

un dia muy especial

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

09 Juli 2014 | Colombia, Bogota

Het is een memorabele dag vandaag, Nederland is uitgeschakeld door Argentinië en dat hebben wij gezien in een kroegje vol Nederlanders en Colombianen die hup Holland schreeuwden en een verdwaalde Argentijn die de dag van zijn leven had. Maar er was veel meer vandaag, we zijn vanochtend naar Los Pisingos, het tehuis waar onze kinderen vandaan komen, geweest. In het tehuis waar op dit moment geen kinderen zitten hebben we een rondleiding gehad, er was weinig personeel op dit moment maar degene die er waren wisten nog dat Juliana ziek was toen wij haar kregen (11 jaar geleden en ze was toen 3 maanden oud). Het was indrukwekkend om daar rond te lopen en te merken hoe fijn ze het vinden om geadopteerde kinderen in goede gezondheid terug te zien. Vanuit Los Pisingos zijn we via het ziekenhuis waar Juliana is geboren direct doorgegaan naar Fundaternura, het tehuis wat we al meer dan 11 jaar steunen. Op dit moment zitten 62 vaak meervoudig gehandicapte kinderen in het tehuis, deze kinderen zitten er permanent en een aantal komt nog in aanmerking voor adoptie. Het tehuis ziet er prima uit, mooi om te zien dat onze donaties zo goed besteed zijn. ( chicosfoundation.nl) Namens de stichting zullen we bij terugkomst in Bogota nog samen met de directrice wat inkopen gaan doen, op dit moment is er met name behoefte aan medicijnen en eten.

• 10 Juli 2014 - 12:32

Jeannette Oosterom:

Leuk om jullie belevenissen te lezen! Hoe vinden Juliana en Juan het?

• 10 Juli 2014 - 22:33

Anneke Jebbink:

Wat een leuke foto van Juan bij zijn bedje hij past er nu niet méér in.leuk om op die manier naar het voetballen te kijken maar het heeft niet geholpen . Morgen weer een fijne dag met nieuwe indrukken liefs van ons vanaf de rietkraag